6 juni – Nationaldagsfirande i Apladalen

30 maj, 2022 av Jenny Hurtig

Måndagen den 6 juni är det nationaldagsfirande i Apladalen för allmänheten. Värnamo scoutkår kommer att medverka, genom att ha lite olika aktiviteter på scouthemmet på Tånnögatan. Flera av våra scouter är på läger den helgen, men alla ni andra scouter och ledare är välkomna att delta. Vi kommer att hjälpas åt att göra en bra insats. Det blir eldning, pinnbrödsbak, skrabbelucker, livlinekastning och pyssel. Aktiviteterna på Tånnögatan kommer att vara 13-16.30.

Det kommer också att vara en parad genom staden, då flera föreningar går med flaggor. Vi kommer naturligtvis att delta även i denna och de scouter som är sugna på att gå med, samlas vid Julia Fredrikssons plats (utanför Kebabshi) kl. 14.30. De scouter som redan är på Tånnögatan går tillsammans dit.

Klädsel: Scoutskjorta och scarf

OBS! Anmäl ditt barn till en ledare på plats om ni lämnar dem, oavsett om det är på Tånnögatan eller till paraden.